Door wijziging in de Europese wetgeving zijn wij verplicht om ons beleid met betrekking tot recensies / beoordelingen duidelijk uiteen te zetten. De Autoriteit Consument en Markt en de Autoriteit Financiële Markten handhaven de nieuwe regels bij online verkopen. Hieronder daarom een toelichting op onze werkwijze en beleid.

(Product)beoordelingen / Recensies

Veel consumenten hechten waarde aan recensies over producten en diensten op internet. Het kan ze doen besluiten om op basis van zo’n beoordeling het artikel uiteindelijk toch te kopen. Een beoordeling kan bestaan uit een omschrijving, een cijfer of een aantal sterren. Als klant heb je er helemaal niks aan als zo’n beoordeling niet echt is.

  • Aromaster hecht heel veel waarde aan de recensies en geven daarom ook een korting op de volgende aankoop (middels een coupon code) als klanten een beoordeling hebben geplaatst.
  • Beoordelingen kunnen alleen geplaatst worden door klanten die ook daadwerkelijk het product hebben aangeschaft. Dit maakt het plaatsen van valse (fictieve) beoordelingen onmogelijk.
  • Recensies worden alleen gemonitord om eventuele spam en grof taalgebruik te weren van de online omgeving.
  • Anders dan hierboven genoemd worden beoordelingen nooit geselecteerd op inhoud.
  • Negatieve reviews zijn vervelend, maar niet per definitie verkeerd. Ze kunnen juist kansen bieden om ons bedrijf of product te verbeteren. Door het plaatsen van een negatieve review willen wij juist benadrukken dat wij een betrouwbare relatie/leverancier zijn.
  • Aromaster en haar medewerker(s) zullen zich nooit voordoen als een consument en zelf reviews plaatsen over producten.
  • Gemiddelde score wordt berekend aan de hand van het aantal sterren gedeeld door het aantal beoordelingen.
  • De Aromaster website zal voor beoordelingen nooit doorverwijzen/linken naar een andere website. Om de betrouwbaarheid van de beoordelingen te garanderen, worden deze volledig en uitsluitend op de website van Aromaster.nl geplaatst.

Mocht je na het lezen van dit artikel nog vragen hebben, dan horen wij dat uiteraard graag.

Deel je reactie